hoe en wat na een heup operatie en wie brengt mij weg naar revalidatie centra?

moet een nieuwe heup krijgen en weet niet hoe en wat na de operatie

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
ronron1212
6 jaar geleden
Bespreek dat met je behandeld arts.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heeft u geen informatiemiddag/avond gehad bij het ziekenhuis waar u geopereerd wordt? Mijn moeder heeft sinds een paar jaar een nieuwe heup. Zij heeft een infomiddag gehad voor mensen die binnenkort een nieuwe heup of knie kregen. Daar waren een arts, een fysiotherapeut en een ergothreapeut die de nodige informatie hebben gegeven over de operatie en de eerste tijd daarna. Zoals: hoe zit het met trappen lopen, op wat voor stoel zit je het beste de eerste tijd, wat als je onder de douche wil maar om onder de douche te gaan moet je in bad klimmen omdat je douche nou eenmaal boven je bad hangt en geen eigen doucheruimte heeft. En wie heeft er recht op thuishulp de eerste weken en hoe regel je die? enz.enz.enz. Is er in uw geval niet zo"n infomiddag of avond? Lijkt me vrij logisch.

Antwoorden (1)

Over heupoperaties weet ik niets. Wie je wegbrengt?
dat kan een taxi zijn, geen idee of je daar nog vergoeding voor krijgt
Of familie of vrienden als je die hebt.
En dan kun je nog kijken of er in jouw gemeente een organisatie van vrijwilligers zit. Misschien is daar iemand die tegen onkostenvergoeding wil rijden.